Before saying the blessings relevant to havdala on motzei shabbos, we (Ashkenazim) include a bunch of p'sukim:
- "הִנֵּה אֵל יְשׁוּעָתִי אֶבְטַח וְלֹא אֶפְחָד כִּי עָזִּי וְזִמְרָת יָהּ יְהוָה וַיְהִי לִי לִישׁוּעָה. וּשְׁאַבְתֶּם מַיִם בְּשָׂשׂוֹן מִמַּעַיְנֵי הַיְשׁוּעָה" (Yeshayahu 12:2-3)
- "לַיהוָה הַיְשׁוּעָה עַל עַמְּךָ בִרְכָתֶךָ סֶּלָה" (Tehillim 3:9)
- "יְהוָה צְבָאוֹת עִמָּנוּ מִשְׂגָּב לָנוּ אֱלֹהֵי יַעֲקֹב סֶלָה" (Tehillim 46:12)
- "יְהוָה צְבָאוֹת אַשְׁרֵי אָדָם בֹּטֵחַ בָּךְ" (Tehillim 84:13)
- "יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ" (Tehillim 20:10)
- "לַיְּהוּדִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה וְשָׂשֹׂן וִיקָר" (Esther 8:16) [Then we add "כן תהיה לנו"]
- "כּוֹס יְשׁוּעוֹת אֶשָּׂא וּבְשֵׁם יְהוָה אֶקְרָא" (Tehillim 116:13)
What is the history of these p'sukim prefacing the b'rachos of havdala, and what is their significance? Why these specific verses over any others?
No comments:
Post a Comment