Saturday, August 26, 2017

orthography - Why was "アオ" used instead of ”あお”?



I was reading a picture book, and there was this sentence: アオくて ちいさな ぼくのイス。


Why is "ao" and "isu" written in katakana and not hiragana?



Answer



It's done because it makes it easier to read and understand when no kanji are used.




[青]{あお}くて[小]{ちい}さな[僕]{ぼく}の[椅子]{いす}。






アオくて ちいさな ぼくのイス。





あおくて ちいさな ぼくのいす。





あおくてちいさなぼくのいす。






あおくてち いさなぼ くのいす。



No comments:

Post a Comment

periodic trends - Comparing radii in lithium, beryllium, magnesium, aluminium and sodium ions

Apparently the of last four, $\ce{Mg^2+}$ is closest in radius to $\ce{Li+}$. Is this true, and if so, why would a whole larger shell ($\ce{...