The meraglim (scouts) and their shevet (tribe) are listed in a strange order in Bemidbar 13:
- Reuven
- Shimon
- Yehuda
- Yissachar
- Ephraim
- Binyamin
- Zevulun
- (Of Yosef): Menashe
- Dan
- Asher
- Naftali
- Gad
As Ramban notes,
מנה הכתוב השבטים לא לדגליהם ולא לצבאותם ולא כתולדותם.
"Scriptures enumerates the tribes not according to their banners, nor their hosts, nor their order of birth."
Can we account for this order, other than with what Ramban suggests, that this was done based on their relative worth?
ונראה שראה למנותם הנה לפי מעלת השלוחים, כי היו ראשים ונשיאים בעם כאשר ספר, ואין מעלתם שווה אבל יש בהם גדול מחברו בחכמה (ובמניין): ובכבוד, והקדים הנכבד הקודם במעלה כי ממעלת עצמם מנאם לא למעלת השבט. וכן בנשיאים החולקים להם את ארץ כנען (להלן לד יז - כט): הזכירם כפי המעלה לא לתולדותם:
No comments:
Post a Comment