Saturday, October 14, 2017

halacha - Do women need to cover their hair if they have had children without being married?


Do women need to cover their hair if they have had children without being married?


Some explanations for hair covering relate it to modesty in light of the supposed attractive power of hair, which would imply that she only needs to cover it if she is actually married to someone (or has been married and therefore obliged to cover).


However, other explanations have to do with virginity and/or public presumptions of virginity. According to these, one imagines any woman with children would have to cover.


Finally, there may be a concern in this case of ma'arit ha-ayin for not covering.



Answer



It seems from the Tiztz Eliezer that one would not be required(However,see the Shevus Yaakov).


שו"ת ציץ אליעזר חלק טו סימן נה ד"ה הנה הא


הנה הא גם בספרי שם הא כתוב דמההיא דשמואל אין ראיה לדבר כי אם זכר לדבר בלבד, ויעוין בספרי דבי רב שם שמבאר שלהכי הוא רק זכר לדבר בלבד, כי י"ל דמה ששמה ידה על ראשה לא היה זה אלא דרך צער ויגון ממה שאירע לה עם אחיה, ע"ש, ויתר על כן ראיתי בפי' כתר כהונה על הספרי שמבאר, דמה שאמרו זכר לדבר לפי שמשורת הדין לא היתה תמר נצרכת לאותו דבר שבבעולה שלא בנשואין כשנבעלת בזנות ליכא בה איסור פריעת ראש מן התורה לדעת כמה מהפוסקים בלתי דעת השבו"י ועוד מהאחרונים שפסקו לאסור אף באנוסה ואין דבריהם מוכרעים לדינא עיין שם.



ואמנם בשו"ת שבות יעקב ח"א סי' ק"ג מביא באמת הוכחה לאיסור אפילו בבעולה מזנות מההיא דתמר שהספרי לומד משם לכיסוי ראשן כדיעו"ש. אבל מדהש"ס דילן לא הביא מזה י"ל דהוא משום דסבירא ליה כנז' דבאנוסה אין איסור, וזה שתמר שמה ידה על ראשה היה זה משום צער ויגון בלבד וכנ"ל, ואפי' לפי הספרי ג"כ י"ל שאין המכוון בהרמז כי אם על הנשואות וכפי שראיתי בספר ערך שי על אה"ע סי' כ"א שכותב לבאר (דלא כהשבו"י) דהזכר לדבר הוא על נשואה, (ועפ"י הפ"מ ח"א סי' ל"ה), מפני דתינח אם נשואה אינה הולכת בגילוי ראש יסברו שהיא נשואה (ולא יוודע שזנתה), לכן מדתמר כסתה ראשה כדרך האנוסות שמכסין ראשם כדי שיסברו שהיא נשואה יש זכר לדבר דנשואה לא תלך בגילוי ראש עיין שם, ואכ"מ להאריך עוד.


There is more on this discussion with a lot of material that seems to come out with the same conclusion but inserts opinions which disagree.see here for more.


פתחי תשובה על שולחן ערוך אבן העזר הלכות אישות סימן כא סעיף ב


No comments:

Post a Comment

periodic trends - Comparing radii in lithium, beryllium, magnesium, aluminium and sodium ions

Apparently the of last four, $\ce{Mg^2+}$ is closest in radius to $\ce{Li+}$. Is this true, and if so, why would a whole larger shell ($\ce{...